sakurachan

Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

Fruit basket OwO

Av Sakurachan - 10 februari 2013 12:40

Börjat läsa det, älskar det sjukt mycket. Var lite emot just stilen, men, man vände sig snabbt :3

En detaljerad handling:


Fruits Basket handlar om en 16-årig tjej, Tohru Honda, som nyligen har blivit föräldralös efter att hennes mamma omkom i en bilolycka. Tohru flyttar hem till sin farfar, men efter ett tag kommer de fram till att det hus de bor i måste renoveras. Farfadern flyttar då hem till en släkting och Tohru, som känner att hon inte vill ställa till med problem intalar honom att hon ska bo hos en kompis under tiden. Men i själva verket så flyttar hon ut i skogen och bor i ett tält, och försörjer sig själv med olika småjobb. Trots att hon möter många motgångar i sitt nya liv så förblir hon lika positiv som alltid!

En dag går Tohru förbi ett hus som hon bestämmer sig för att undersöka. På verandan möter hon Shigure och Yuki Sohma. Yuki går i samma skola som Tohru, och både han och Shigure undrar vad Tohru gör utanför deras hus. Tohru säger att hon bor i närheten och Yuki erbjuder sig att följa henne till skolan. På kvällen upptäcker Yuki och Shigure att Tohru bor ensam i ett tält. När tältet begravs i ett mindre jordskred beslutar de att hon ska få flytta in i deras hus och bo med dem. Tohru vill självklart inte vara i vägen så hon tackar nej. Men till slut så går hon med på det om hon får sköta hushållssysslorna. Snart flyttar även Kyo Sohma in i huset.

Tohru upptäcker till slut Sohma-familjens hemlighet, nämligen att över tretton av familjemedlemmarna vilar det en förbannelse. Varje gång de blir kramade av det motsatta könet blir de fysiskt svaga eller väldigt nervösa, och förvandlas sedan till ett av de 12 djurens andar från den kinesiska zodiaken, samt katten som blev utesluten enligt historien.

Nu när deras hemlighet har blivit upptäckt så måste familjen besluta om de ska radera Tohrus minnen eller ej. Men när hon lovar att hon aldrig ska avslöja deras hemlighet för någon, så beslutar de sig för det sistnämnda och Tohru blir mer eller mindre som en i familjen.


Läser det på mobilen, är på kapitel 99/100, den är över 130 kapitlar o3o

Det är ''tumbs up'' för mig xD

 

Men, finns verkligen Fruit basket på svenska??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sakurachan - 30 maj 2013 19:29

En ännu novell. Som sagt: Copright. Och det hela var min ide, blandade tankar om döden, livet, själar och en massa religiösa saker. Och den sörja jag har kokat ihop: Här är resultaten:       Inget namn.   Kyrkogården stod tomt och ödsligt...

Av Sakurachan - 26 maj 2013 20:07


Ja, börjar tappa hållningen på bloggen. (Eller om man ens säger så?)Då får jag spamma på med ord, meningar, tankar, ordstycken och så vidare. De senaste dagarna har varit som vanligt, kyarypamyupamyus nya låt ''Invader Invader'' har fastnat i mitt hu...

Av Sakurachan - 18 maj 2013 17:10

Som sagt, rubriken lyder. Ja, ni får inte kopiera novellen, inte påstå att det var NI som har skapat den och så. Ja, men än så länge är det här det som jag har fått till:       Sumpråttor invaderar Rebecka gick sin vanliga promenad i ...

Av Sakurachan - 18 maj 2013 16:55

Ja, kawaiicat vill det. och jag tänkte att det kanske skulle bli mer roligare e3e   Men iaf.   ~Om du fick välja en sak du skulle göra i hela ditt liv, vad skulle det vara? Resa till Japan såklart. och bli en mangaka. ~Ditt bästa/finaste m...

Av Sakurachan - 28 april 2013 10:43

Här kommer teckningen du önska dig, furukawa C: Vilken min jag fick till xD...

Sök i bloggen

Presentation


Här bloggar jag mycket om min intresse för Japan och dess kultur och andra saker.

Hoppas ni gärna läser min blogg!

Fråga mig

14 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Vad föredrar du, anime, manga eller manwha?
 Manga
 Anime
 Manwha

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards