sakurachan

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Kogyaru

Av Sakurachan - 7 april 2013 17:45

Kogyaru (även kallas för Kogal, eftersom ordet Gyaru härstammar från engeska ordet Gal) är en stil som innebär att man ska klä sig i en japansk skoluníorm, nåla upp kjolarna så de ser kortare ut än nödvändigt, ha lösa strumpor.
Och man lade också till att färga håret och bära någon scarf runt halsen.

Stilen syntes mycket under 1990-talet.
Namnet Kogyaru betyder ungefär ''gymnasium gal''.
Bortsett från att nåla upp kjolarna och lösstrumpor så kan de färga håret (Oftast någon nyans av brunt), gå omkring i stövlar med nån sorts plattform under, smink och halsdukar som Burberry.

De som har/hade stilen är oftast gymnasietjejer, som är inskrivna i skolor. Men, det var inte alltid så, så det har varierat.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sakurachan - 30 maj 2013 19:29

En ännu novell. Som sagt: Copright. Och det hela var min ide, blandade tankar om döden, livet, själar och en massa religiösa saker. Och den sörja jag har kokat ihop: Här är resultaten:       Inget namn.   Kyrkogården stod tomt och ödsligt...

Av Sakurachan - 26 maj 2013 20:07


Ja, börjar tappa hållningen på bloggen. (Eller om man ens säger så?)Då får jag spamma på med ord, meningar, tankar, ordstycken och så vidare. De senaste dagarna har varit som vanligt, kyarypamyupamyus nya låt ''Invader Invader'' har fastnat i mitt hu...

Av Sakurachan - 18 maj 2013 17:10

Som sagt, rubriken lyder. Ja, ni får inte kopiera novellen, inte påstå att det var NI som har skapat den och så. Ja, men än så länge är det här det som jag har fått till:       Sumpråttor invaderar Rebecka gick sin vanliga promenad i ...

Av Sakurachan - 18 maj 2013 16:55

Ja, kawaiicat vill det. och jag tänkte att det kanske skulle bli mer roligare e3e   Men iaf.   ~Om du fick välja en sak du skulle göra i hela ditt liv, vad skulle det vara? Resa till Japan såklart. och bli en mangaka. ~Ditt bästa/finaste m...

Av Sakurachan - 28 april 2013 10:43

Här kommer teckningen du önska dig, furukawa C: Vilken min jag fick till xD...

Sök i bloggen

Presentation


Här bloggar jag mycket om min intresse för Japan och dess kultur och andra saker.

Hoppas ni gärna läser min blogg!

Fråga mig

14 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Vad föredrar du, anime, manga eller manwha?
 Manga
 Anime
 Manwha

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards