sakurachan

Alla inlägg under januari 2013

Av Sakurachan - 21 januari 2013 17:44

     

     

 

Suck, man hittar fina halsband på kawaiidesign ju :C
Anledning till att jag blev deppig när jag hittade dem. Frakt och de borde kosta mindre.
Men, äh. När jag letar eftre halsband är jag mera inne på Goth och Kawaii c:
Jag bara älskar de ~ c:

Av Sakurachan - 18 januari 2013 17:46

Yeh, jag hade någon slags disskussion med Heddi idag på lunchen - om jag såg ut som en kille o.o

Hon bara: Mjaa, dina ögon och så dina höga kindben.. (Något i den stilen =3=)

Då skoja jag tillbaks genom att armbågen på bordet och ha handen på kinden och titta skumt på Heddi,

(ni vet tjejer, såna där mysko blickar från killar, så försökte jag föreställa xD)

Heddi bah: Err... o,e'

Sen asgarv! xD

Men, sen pratade vi vidare om hur det skulle bli om jag crossplayade en dag i skolan.

Några teorier:


- (Me) Tja, då skulle nog alla bli lite förvirrade? o,e'

- (Heddi) *kolla sin mobil*

- (Me) Då kanske alla bah säger: Men var är Mirah? o.o Och föresten ... vem är den där killen?


xD


- (Heddi) Mjah, det blir pinsamt om en kille trodde att du är en kille och säger att du är söt. o,e'

- (Me) Huh? o,e'

- (Heddi) -11-

- (Me) Förstår inte -.-'

- (Heddi) Det skulle bli pinsamt om en homo kille kom och trodde att du var en kille och sa att du är söt.

- (Me) *Rodnar* Awww ~ o///o



Weh, vad bra teorier vi har xD


Och så Crossplay är awesome -3- Måste testa en dag. Fram med peruk och bandage!

(Bandage är för att platta till mitt bröst XD Men herregud..)

Det skulle nog varit en skum dag.

Någon som har crossplayat? Kommentera? :3


Av Sakurachan - 14 januari 2013 18:34

Err, när jag ändå håller på så har jag kollat in på några fina söta lolitakjolar på talkingclothes.. xD

   

   

Jättesöta! Jag hittar säkert en fin lolitablus till dem i en vanlig affär.

Aww! Kan inte slita ögonen från dessa skönheter c:

Well, har råd men vågar inte spendera pengar på dessa eftersom jag har hört en del rykten om

talkingclothes att de är dåliga på service och så. .-.

Är det ens sant? Vem vet. :3 

Av Sakurachan - 12 januari 2013 18:10

Jättefina alltså *-* Varför finns det inga såna på de vanliga svenska (Urtrista) butikerna?? D:

   

Åh, Gyaru!

Förstår inte varför svenska butiker inte kan ha dessa kläder i sin butik D:

Well, anledning (pfft) :

De kläderna finns ju i Japan, långt borta från sverige. Och då måste man känna någon i Japan som kan tänka sig importera dessa saker till sverige. Och inte alla svenskar kan japanska! Och inte alla japaner kan svenska/engelska ^^ Så en bra anledning .

Av Sakurachan - 11 januari 2013 18:52

Well, gillar Japan o3o Han är så himla söt och gullig x3

Hans ögon juu... =3=

 

(Japan längst till vänster, mitten German, höger Italia)

Italia gillar jag oxå, han är awesome C:

Med sitt ''Pastaa~'', well, måste lyssna på det igen xD

German... .-.

Jaqg vet inte, tycker han är liite tråkig.. på något sätt.

Men annars är detta Hetalia-gäng awesome jue :D

Någon som håller med?

Av Sakurachan - 11 januari 2013 18:45

       


Av Sakurachan - 3 januari 2013 12:43

Jag är väldig nyfiken på regnbågsbajsande Nyan cat så jag kollar in lite på wikipedia..


Nyan cat är iaf namnet på en youtube-video som släpptes ut april 2011. Det ska föreställa en (irriterad) Japansk poplåt med en katt som bajsar regnbågar efter sig. (xD) Kattens kropp ska föreställa en Tart pop.

*Tart pop = Får ni veta om inlägget ovanför denna*

DEn är på nummer 5 som de mest sedda youtubevideor (alltså flest tittare)

 

Weh, Kawaii o3o

Sök i bloggen

Presentation


Här bloggar jag mycket om min intresse för Japan och dess kultur och andra saker.

Hoppas ni gärna läser min blogg!

Fråga mig

14 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Vad föredrar du, anime, manga eller manwha?
 Manga
 Anime
 Manwha

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards