sakurachan

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Sakurachan - 22 december 2012 18:42

Taiyaki (har kanske nämnt det nån gång på min gamla blogg?) är en sorts japansk fiskformad kaka. Som är oftast fylld med röda bönorpasta som är gjort på sötade Azuki bönor.

Annars är andra vanliga fyllningar vaniljsås, choklad och ost. I andra butiker kan de säljas med fyllning i form av Okonomiyaki, gyoza fyllning och korv.

Smeten är vanligtvis pannkaksmet (eller våffel). Smeten hälls i en form för varje sida. Fyllningen sätter man på ena sidan och så stänga med andra formen. Därefter kokas(?) tills den blir gyllenbrun, eller var det ugnen?

Taiyaki finns över hela Japan och oftast vid festivaler, men de kan också säljas vid olika matstånd.

 

Av Sakurachan - 22 december 2012 18:20

   

Och en annan bild som jag nämnde på rubriken! Tydligen från Halloween Heavy Pop i november.

 

Var tvungen att ta med bilden, eftersom hennes mössa och hår  

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Här bloggar jag mycket om min intresse för Japan och dess kultur och andra saker.

Hoppas ni gärna läser min blogg!

Fråga mig

14 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar

Besöksstatistik

Omröstning

Vad föredrar du, anime, manga eller manwha?
 Manga
 Anime
 Manwha

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards